Grand Canyon dag 3

11 augustus 2009 - Grand Canyon Village, Arizona, Verenigde Staten

Geschreven door: Alinde

Vandaag zijn we vroeg in de morgen opgestaan om een lange (en zware) wandeling te maken in the Grand Canyon. rond kwart voor zes zaten we in de auto en om half 7 zaten we in de bus, want je kon niet met de auto in dat gebied. Eigenlijk zouden we met een ranger gaan en met een groep, maar je kon ook alleen lopen. Nu is het niet zo dat je door een bos loopt waar je nauwlijks een pad ziet, nee. Het was een heel duidelijk pad aangegeven en voor zo vroeg in de morning was het al best wel heel druk. Wij kozen om alleen te lopen (dat was maar goed ook, want we waren veel en veel eerder beneden dan de hele rangergroep.) het afdalen was best wel makkelijk, wel steil, maar goed te doen. Na een uur te hebben afgedaald waren we op de plaats waar we zouden stoppen om weer terug te gaan, want het afdalen was 1 uur, en het opstijgen was 2 uur, dus we wouden niet te ver lopen. Na even een pauze beneden te hebben genomen en van het uitzicht te hebben genieten, gingen we weer naar boven. En tsja, als je niet zo'n héle goede conditie hebt als ik, is dat toch een beetje pijnlijk. maar het lukte uiteindelijk wel (na 4 pauzes...) en toen we langs de ezelstallen terug liepen zagen we een hert op het dooie gemakje langs de wc's lopen. dit was niet de eerste die we hadden gezien. Ook onder de tocht zelf kwamen we heel veel eekhoorntjes tegen. dat was wel heel grappig, want toen we eenmaal aan het pauzeren waren, klom er bijna eentje op papa om aan eten te komen. maargoed, we gingen terug met de bus om met de auto even langs de markt te gaan om wat drinken te halen en hebben de rest van de middag lekker rustig aan gedaan, (papa sliep, tim sliep, ik verveelde me, totdat ik weer ging lezen) en 's avonds gingen we naar de ondergaande zon kijken. dat was echt prachtig! Echt een plaatje uit een film, maar het waaide wel hard. En daarna zijn we terug gegaan om te eten en hebben we na het eten gezellig verhalen verteld aan het kampvuur met warme chocolademelk. Dit was ook onze laatste avond bij de Grand Canyon. morgen gaan we richting Lake mead dat is richting Las Vegas. Ik ben heel erg benieuwd naar Las Vegas en de rest!

Veel groetjes,

Alinde Hendriks

(dit is de eerste keer dat ik iets heb geschreven, ik probeer het vaker te doen want ik vond het heel leuk)