San Francisco dag 8

25 juli 2009 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we weer heel vroeg wakker geworden. Om half 7 om precies te zijn. Na nog wat in bed gelegen te hebben, wat overgebleven pizza van gisteravond te hebben gegeten zijn we vanochtend San Francisco in gelopen. En gelijk al merkten we dat het een zware tocht zou gaan worden. Want ik had al wel gelezen over San Francisco, en dat het steile straten kende, maar zo steil had ik niet verwacht.

De straten zijn hier steiler dan ongeveer elke berg in Nederland! Dus daar klommen we dan, in de hoop dat de volgende klim toch echt de laatste zou zijn. Maar gelukkig kwam daarna de afdaling. De eeuwige afdaling. Want we bleven weer dalen tot we helemaal bij pier 39 waren: Fisherman's Warf. Fisherman's Warf is wel een leuk plekje in San Francisco. Terwijl het er toch best toeristisch is. Je waant jezelf namelijk een beetje in een pretpark, veel hotdogstandjes maar ook restaurants die in alle kleuren van de regenboog waren geschilderd. Onderweg naar Pier 39 kwamen we trouwens nog langs Chinatown en Little Italy. Op het ene moment liep je dan ook tussen de kleine chineesjes met hun kleine kraampjes. Het andere moment liep je over steilvolle straten waar de geur van pasta's en kruiden overheerst. De grootste aanwijzing was nog wel de hele grote kerk, met 2 Italiaanse vlaggen aan zijn zijde. Maar even terug naar pier 39, want we gingen even op een bankje zitten, wat eten en even van de omgeving genieten. Dat hielden we zo'n 20 minuten vol, want toen moest Alinde even naar de restroom en besloten we om maar gelijk door te lopen, de andere pieren af. Na een kwartiertje naar het zuiden te hebben gelopen merkten we op dat we de enige mensen op de corridors die de 'andere' kant opliepen. maar dat vonden we niet erg, want we kwamen uiteindelijk op een heel mooi plekje uit, waar we lekker plaatsnamen op een bankje met mooi uitzicht op de oakland bridge.

Nadat we daar een tijdje hadden gezeten zetten we koers naar het Financial district, waar Eric graag even een kijkje wilde nemen in een outdoor winkel. Na een klein kwartiertje waren we er, na het een keer over het hoofd gezien te hebben dat we een mall in moesten. Dus liepen we de mall in en kwamen we erachter dat deze mall echt gigantisch is, het heeft zo'n 5 verdiepingen en heel, heel veel winkels. We zagen dat we op niveau 3 moesten zijn dus liepen we de roltrap op. Na wat gezoek liepen we de winkel in. Toen zagen we dat het meer een outdoor kledingzaak dan campingspulzaak was. Dus liepen we teleurgesteld weer naar buiten. We hadden inmiddels honger gekregen, en we wilden terug naar het hotel, dus liepen we de Burger King in, waar we drie milkshakes bestelden. Mijn was gevuld met oreo, en had 1010 calorieën. (!!) Dus gevuld voor de dag liepen we weer naar buiten. Terug naar het hotel.  Dus nu liggen we hier lekker uit te rusten op het wandelen en bereiden we ons een beetje voor op de eerste rit naar Sequoia National Park.

Tot morgen.

1. Annemiek:
    26 juli 2009
    Hoi Tim en de anderen. Een tip: dé zaak voor outdoorspul, niet alleen kleding, in de VS is REI-outletstore. Daar hebben ze alles! Ik ben ook geweest, ook heel aardige prijzen, ongeveer de helft van Nederland, ze hebben ook een eigen merk, daar gold dat voral voor. Goed spul, ik heb er nu nog een shirtje van (is ongeveer 12 jaar geleden...) ik weet natuurlijk niet of dat nog steeds zo is. Ze zitten op allerlei plaatsen, ook in SF en ook in de omgeving van LA waar jullie nog komen.
    zie voor de locaties en wat er allemaal te koop is http://www.rei.com/stores/storeloc.html#california

Groetjes
    Annemiek
  2. Eric Hendriks:
    27 juli 2009
    Hoi Annemiek,

bedankt voor de tip! Een groot deel van de kampeerspullen konden we gelukkig ook bij de Walmart krijgen, en inderdaad, spotgoedkoop. Nu maar hopen dat de kwaliteit ook goed is, gaan we de komende dagen merken. Ik heb in ieder geval ducktape gekocht voor het geval dat...

Groetjes,

Eric.