New York dag 6

23 juli 2009 - New York, New York, Verenigde Staten

Vandaag was een lekker rustig dagje. We gingen ons namelijk alvast een
beetje voorbereiden op morgen: de reisdag. Zoals elke dag begonnen we
weer met een lekker ontbijtje in het park. We hadden dan ook niet echt
grootse plannen voor vandaag. We wilden eigenlijk een fietstochtje
maken in centralpark maar dat ging moet door want we konden geen
fietsenberhuurder vinden. Dus besloten we maar gelijk naar het andere
geplande te gaan: Jackson hites. Dit is de Spaanse versie van
Chinatown en beviel ook een stuk beter dan het laatste. Het lag wel
buiten Manhattan dus moesten we een stuk met de metro. Maar toen we er
uiteindelijk waren zagen we dat het het reizen meer dan waard was.
Overal kleine winkeltjes en eetzaakjes en allemaal Spaans. Zelfs de
reclameborden waren in het Spaans. Dus voor even waanden we ons in
Mexico, totdat het ging regenen. Na een tijdje hadden we het wel
gezien dus liepen we naar het dihtsbijzijnde metrostation. Toen we bij
times square aankwamen besloten we op te splitsen omdat Hanneke en
Alinde nog naar een winkel op 72nd street terwijl Eric en ik terug
naar het hotel wilden op 79th street. Eenmaal aangekomen liepen Eric
en ik naar het hotel waar we de middag lekker rustig hebben
doorgebracht.

We kijken nu (al) terug op een geweldige week New York met een grote
diversiteit aan culturen, veel groen, en heeel veel taxi's. De enige
minpunten waren de afvalzakken die gewoon overal op de stoep liggen en
die veel stank veroorzaken en de vieze, hete metrostation. Maar verder
hebben we hier een geweldige tijd gehad en weten we zeker dat we hier
nog een keer gaan terugkomen. Toch kijken we ook uit naar San
Francisco ookal schijnt het er niet erg warm te zijn en Hanneke er ook
niet meer bij is.

San Francisco, here we come!

1. Harry Hendriks:
    25 juli 2009
    Hoi,

Leuke reis die jullie aan het maken zijn! Mooie foto's en verhalen. Kreeg van Jules nog een tip voor San Francisco voor het mooiste uitzicht over de stad, in het Bank of America gebouw in downtown SF op de hoogste etage kun je een drankje drinken voor 8 dollar, maar dan heb je wel het beste uitzicht. Als je binnenstapt is er niks, maar zoek naar de lift. Dit is de website: http://www.carnelianroom.com

groet,

Harry
  2. Opa en Oma:
    25 juli 2009
    Hoi Tim
    Weer met plezier het verhaal gelezen geweldig dat je dit aan ons kan sturen. We hebben ook veel foto's gezien.Dus krijgen we 'n aardig beeld van wat jullie daar allemaal doen. Hanneke hebben wij inmiddels gesproken ze heeft veel gezien veel gelopen en gewinkeld en veel gereisd. Ze had dan ook dit niet willen missen.Jullie hebben nu ook weer 'n aardige reis voor de boeg.Wij wensen jullie dan ook weer 'n gezellige tijd toe. We zijn blij met jullie verslag.Groetjes aan iedereen en we kijken uit naar het volgend verslag Oma en Opa
  3. Tim:
    26 juli 2009
    Bedankt allemaal voor de reacties! En ook voor de handige tip Harry. We vinden het een leuk idee maar moeten het uitstellen tot over 3 weken als we hier weer terug zijn. Foto's zullen worden geplaatst. We houden jullie op de hoogte.
  4. w.en A.Hendriks:
    hoi reizigers,Weer zo n geweldig verhaal,zo kunnen we meegenieten van jullie reis..we kijken weer uit naar de volgende mail. Veel reisplezier en liefs van ons beiden.Opa en Oma.