New York dag 2

19 juli 2009 - New York, New York, Verenigde Staten

Nadat Eric en ik gisteravond de buurt nog even verkend hadden besloten we dat het toch wel de hoogste tijd was omdat het een lange dag was geweest. Eenmaal in de hotelkamer konden we voor het eerst gebruik maken van de huge plasma tv. Met de tv zelf is niks mis, maar met de Amerikaanse  tv wel want je wordt constant doodgegooid met reclame. Maarja, even switchen naar vandaag. Want vandaag, tja, vandaag begon niet echt goed. Eric werd al om 4 uur 's ochtends wakker en maakte daardoor mij ook wakker.  We besloten onze ontbijtplannen maar wat te vervroegen en liepen 3 uur later op weg naar de supermarkt, die al open was (!), om verse broodjes te halen. Tijdens het ontbijt bespraken we het programma van de dag dat vandaag bestond uit Times Square, Empire State Building en Central Park. Na het ontbijt gingen we dan ook op weg naar de metro die ons naar Times Square zou brengen. Nu weten we al wel wat van Times Square en hadden we er ook wel bepaalde verwachtingen van, maar dit steeg boven dat alles uit! We klommen het metrotrapje op en we wisten werkelijk niet wat we zagen. Overal lichtjes, dingetjes die bewegen, heel veel mensen. Kortom allemaal dingen die je aandacht eisen terwijl je er niet genoeg aandacht voor op kan brengen. We wisten dan ook niet waar we moesten beginnen en begonnen dus maar wat rond te scharrelen. Het is allemaal zo groots, zo levendig dat foto's dat gevoel eigenlijk niet kunnen 'vangen'. We zijn daarna onder andere bij ToysForUs (met daarbinnen een gigantisch reuzerad) en M&M world geweest. Toen we de 'normale' winkels gezien hadden, kregen we de andere straat van Times Square  in de gaten. Nog meer winkels, én, een hele lange markt met allemaal internationale producten waaronder crêpes en chinese producten. Eenmaal uitgekenen op dat alles waren we al weer twee uur verder en was Eric al vertrokken naar zijn skate-event in Central Park. (Waar hij morgen persoonlijk verslag van doet) Daarna besloten Hanneke, Alinde en ik richting 5th avenue te gaan om een apple store te vinden (ik ben van plan om hier 2 iphones te scoren) en om het Empire State Building te zien. Eenmaal aangekomen bij het Empire State Building, we hadden helaas nog niets vernomen van een apple store, zagen we een ander beroemd gebouw in New York. Naemlijk de oudste wolkenkrabber van New York: het Flatiron gebouw, bekend van zijn driehoekige vorm. Nu we alles gezien hadden van wat we gezien wilden hebben, gingen we op zoek naar een apple store. Na wat rondvragen kwamen we twee (wat oudere) New Yorkers tegen. Ze bleken erg hulpvaardig en wilden gelijk alles van ons weten. Wat ze ons konden vertellen over de Apple Store was: "You could walk a few blocks that way, then take a bus and than you will see it." Heel aardig, maar helaas wel iets té ver weg. Dat stellen we dan maar uit tot later deze week. Daarna hebben we gelijk de metro richting 79th street gepakt ons opgefrist in het Hotel en zijn we gelijk richting Strawberry Hill gelopen. Het is best wel raar om te zien hoe je plotseling zo in de natuur staat terwijl je enkele momenten daarvoor nog werd omgeven door wolkenkrabbers. Bij de ingang van het park stond een grote menigte mensen, bleek dat een bandje de beatles aan het spelen waren. Klonk best wel goed en dat vond het publiek ook want iedereen was erg enthousiast. We zijn een klein stukje gelopen want we hadden niet echt de puf meer om nog een grote afstand te lopen in ruil voor een rustiger plekje. Vooraf dacht ik nog dat we dik uit Amerika terug zouden komen maar volgens mij komen we met gespierde beenspieren terug want die afstanden zijn veradelijk. Na even gelegen te hebben, dat best wel welkom was na al dat lopen, besloten we verder te lopen naar Strawberry Hill. Toen we  daar een tijdje gelegen hadden besloten we om Eric te smsen om onze afspraak te verplaatsen naar het Hotel, aangezien we allemaal best wel moe waren van de dag. In het hotel duurder het niet lang voordat Eric, volledig in skate uitrusting ook aankwam. Na het douchen en omkleden gingen we dan ook een hapje eten op Colombiun Street bij een mexicaans restaurant. Eten smaakte allemaal lekker en daarna zijn we weer naar het Hotel gelopen. Het was vanochtend trouwens wel bizar, want ik hield Eric tegen om te stoppen bij een stoplicht omdat het rood was, steekt een politiemaan gewoon doodleuk over! Goed voorbeeld! Niemand lijkt zich hier iets aan te trekken van de verkeersregels, als het om voetgangers gaat. Als je maar gewoon goed oplet voordat je oversteekt komt het allemaal wel goed. Maarja ik zie dat ik nu al weer een aardig voor jullie heb geschreven dus ik ga maar eens wat foto's up loaden.

Welterusten!

Tim.

1. hannah:
    Even berichtje aan alindee(A),
    SUPER Veel plezier daar nog heaa!
    en tim en eric ook:D

Kus, hannah
  2. Ruben:
    20 juli 2009
    Tim dat is een lang bericht zeg. Veel plezier nog in amerika
  3. Opa en Oma:
    20 juli 2009
    Geweldig Tim zoals je het allemaal verwoordt. Het is net of we er allemaal bij zijn. Wat een uitvinding. We vinden het geweldig dat jullie het zo naar de zin hebben. Iedereen de groetjes en we kijken weer uit naar het volgend verslag. Oma en Opa