New York dag 3

20 juli 2009 - New York, New York, Verenigde Staten

Zo! Eindelijk terug van een lange dag, want lang dat was ie zeker. We hebben namelijk veel gezien en gedaan. Vandaag gingen we het vrijheidsbeeld bewonderen, op de top de van het Empire State Building genieten van het uitzicht en Times square bekijken terwijl de zon onder is. Maar laten we eens bij het begin beginnen. Zoals elke ochtend tot nu toe begonnen we met een lekker ontbijtje in het park. Daar bespraken we ritueelgetrouw de plannen voor vandaag. Nadat we klaar waren met ontbijten liepen we al direct naar de metro om naar het zuidelijkste puntje van Manhatten te gaan. Vanuit hier konden we namelijk de ferry richting Staten Island nemen die ons ook langs het vrijheidsbeeld voerde. We hadden bij aankomst gezien hoelang de rijen waren voor de boot die je op het eiland zelf afzette, dus besloten we maar deze ferry te nemen. Gelukkig was ik niet vergeten een verrekijkertje mee te nemen want vanuit de haven zag je alleen een klein stipje in de verte. Eenmaal op de ferry duurde het niet lang voordat we het vrijheidsbeeld eens góéd konden bewonderen. We dan ook mooie foto's gemaakt die je dan ook kan zien bij foto's -> New York. Het heeft allemaal wel een tijdje geduurd voordat we weer op weg waren naar het volgende 'evenement'. Want als je eenmaal op de ferry zit en je aankomt op Staten Island, moet je ok weer wachten tot de volgende ferry aankomt. Daarna moesten we ook nog de metro pakken richting Empire State Building, inmiddels was het al half 5, en kregen we "exclusieve" kaarten aangeboden onder het Empire State Building. Toen we naar binnen gingen en we de prijzen zagen, wisten we dat dat we de goede beslissing hadden gemaakt om de "exclusieve" kaarten niet te kopen. Scheelde ons ongeveer $70 met de verkopers buiten. Na een halfuurtje wachten mochten we dan ook de lift in omhoog. Binnen 15 seconden zaten we al weer 50 verdiepingen hoger en binnen 25 zaten we op verdieping 80 waar we eruit moesten om in de volgende lift te stappen. Na vijf verdiepingen mochten we ook alweer uit die lift stappen. We liepen de trap op en sloegen bijna achterover van het uitzicht. Want het uitzicht, tja dat is gewoon schitterend, je hoort allemaal geluiden en ziet vanalles vanuit elk hoekje gebeuren. We bleven dan ook een tijdje hangen om foto's en filmpjes te maken. (net zoals de meeste andere toeristen) En gingen daarna weer naar beneden met de liften. Eenmaal beneden gingen we wat eten bij de Subway en liepen we naar de andere Subway om richting Times Square te gaan. Na een verkeerd uitstappunt kwammen we dan ook in Times Square, waar het inmiddels sonker was geworden, aan. 'S middags zijn al die neonreclames al indrukwekkend, maar 's avonds weet je al helemaal niet wat je ziet. Eengrote lichtbron is het, maar wel een hele mooie. Ik kan er gewoon uren blijven kijken, maar helaas hebben de anderen niet zo'n zin en gaan we al snel weer terug naar het hotel. En daar zit ik nu, mijn laatste zin voor vandaag te schrijven. ERic zet morgen zijn stukje online, dus:

Tot morgen!

1. Monique Wolf:
    21 juli 2009
    Hoi Amerikagangers, met heel veel plezier lees ik jullie ervaringen in die wereldstad! Geweldig Tim, dat je daar dagelijks de tijd voor neemt! Ook de foto's vind ik prachtig.
    Hier in Nijmegen is inmiddels de Vierdaagse van start gegaan, maar als ik jullie verhalen zo lees, dan lopen jullie ook wel een aantal kilometers per dag! Hoe is het weer eigenlijk? En gaan jullie ook Ground Zero nog bekijken?
    Hééél veel plezier nog op deze indrukwekkende reis!!
    Veel groeten,
    Monique Wolf
  2. Jan Willem:
    22 juli 2009
    He Tim,

Je maakt het zelfs voor achterblijvers levensecht. Heel leuk om te zien en te lezen wat jullie allemaal zien en doen. Geniet ervan en heel veel liefs vanuit het steeds kleiner wordende dorpje Nijmegen.

x JW